söndag 1 mars 2009

en sjukt skoj o mysig helg!

Li har vart här. hon åkte precis nyss =(, tråkigt, nu tar det väl ett tag igen tills vi ses, nästa gång är det min tur o komma till henne.

i fredags var vi bara hemma o myste, jag sluta jobbet vid 19.30 o lis tåg va inne då så möttes vi på bussen som gick hem vid 20, kom hem till en god middag som leif hade lagat o hällt upp 2 glas vin o gjort det jätte fint för bara henne o mig, brorsan va här o spelade poker med leif hela kvällen så de hade ingen tid till o äta;). sen satt vi o snacka en massa skit om allt o ingenting o sen såg vi en skräckis!

igår på dagen kom mamma på besök med fikabröd, vi fikade o sen åkte jag o Li o shoppade loss, brände lite pengar både hon o jag=), käkade en nachotallrik på nya restaurangen basilica, sen handla lite gott o drog sedan hemåt. när vi kom hem färgade vi båda håret, gjorde sen i ordning oss o drack massa vin o såg på melodifestivalen, hade inte tänkt gå ut bara va hemma o parta lite men sen ringde mamma o snacka lite för hon hade tråkigt, hon drack vin för sig själv, då skojade jag om att vi 3 skulle dra på pub wasa, det blev plötsligt allvar o mamma va riktigt på! vi ringe sen brorsan så han fixade skjuss för bussarna hade slutat gå så vi kom in till stan till slut o ställde oss i kön till pub wasa. det var den stördaste vakt jag mött någon gång. han måste ha gått på droger asså!!

först säger han att det är 23 som ålders gräns o kollar sen på våra legg o säger att vi får gå in sen ropar han på oss: "öhh får jag se på era legg?" vi säger: "det gjorde du ju nyss" han kollar iaf o säger "ut!"

vi ställer oss utanför o sen hör vi att en tjej som bara är 21 får komma in, vi säger:"hon va ju bara 21" vaknten säger:" hon är stammis här" jag säger:"det är mamma med" vakten säger:"det är för mig oviktigt" jag säger:"lyssna här", " vi som har typ bara druckit 2 glas vin hemma o är skärpta o är under 23 o sen en fyllehund som är över 23 kommer, vem vill ni ha här inne då?" vakten klappar med händerna o säger:" legg!!!" vi visar dem igen o så säger han: "gå in", 87a o 86a va?" bra!" jag garvar som fan när jag tänker på det... låter kanske inte så kul men det va det! när han klappa så där med händerna asså hahaha. jävla psyko!
johanna kom senare, o vi hade en riktigt rolig kväll tillsammans!! as kul hade jag!! riktigt lyckad kväll.

nu ska jag umgås med familjen lite!!!

Inga kommentarer: