torsdag 27 november 2008

vilken dag!

sötnos sover, hon har sovit lite oroligt hittils, somna vid 19 men vakna lite fram o tillbaka, satt sig upp i sängen de 2 sista gångerna så jag tänkte om hon hade ont så jag tog upp henne o gav henne flytande alvedon o sen lite mer välling o sen la henne igen, tog en bra stund innan hon kunde somna om igen, men nu sover hon stumpan. ska tillbaka till sjukhuset imorn o lägga om bandarset, det har gått upp! hon biter ju på det hela tiden, men förstår att det inte är något kul o ha, det måste klia nåt fruktansvärt.

jag har fortfarande skuldkänslor för det som hände o kommer alltid ha, men jag har intalat mig själv som alla försöker säga till mig att sånt händer så lätt o allt går fort när man har barn, jag vet ju det men man tänker så mkt "om jag ställt tallriken längre från kanten hade det aldrig hänt" osv men nu vet jag det hädanefter, att det går FORT.. ingen kaffekopp i närheten eller öppna ugnen när jag inte är säker på att hon är i vardagsrummet mm. jag hoppas verkligen att det ska läka fint o att det inte blir nåt fult ärr, för då kommer man ju tänka på det som hände varje dag man ser henne. hade jag inte haft skuldkänslor så hade jag ju varit en dålig mamma, men nu har jag ju det:). blir ingen visby i helgen nu efter allt som hänt, plus att hon inte är riktigt frisk ändå, ganska förkyld så det blir bara mycket för henne så vi stannar hemma o har en myshelg ist, kanske blir det visby nästa helg, fick ställa in massagen också men jag ska dit innan vi flyttar=).

jag älskar er mina hjärtan!! Leif o världens underbaraste unge=)!!!

Inga kommentarer: