söndag 28 februari 2010

svärmor på besök

hej igen. igår kom Ellas farmor o "bertan" hit o stannar tom onsdag:), mys pys. Ella låg o sov på soffan när de kom o när hon vaknade satt farmor bredvid o Ella gav henne världens smile=), men de kom lite tidigare än väntat så vi hade bestämt redan dagen innan med Johanna o Celvin att åka på busfabriken så vi lämnade de strax där hemma o gav oss iväg till busfabriken. herregud vad folk det var, man kunde inte släppa blicken från ungarna 1 sikund för då va de borta. det är lite läskigt det där man vet ju aldrig vad det finns för skumt folk som kanske tar ungarna med sig o man aldrig någonsin får se de igen...usch vilken tanke men det tror jag alla föräldrar har. väntetiden på maten var nästn 1 timme lång. men ungarna hade jätte kul. jag får ingen kontakt med Ella när hon är där, hon bara springer som en galning o skrattar o leker som sjutton.

idag även igår jobbar leif, han har jobbat hela denna vecka o flera dagar 2 skift o ska göra det nästa vecka med fast det blir inte så länge hans mamma är här. det hade vart lite taskigt. fick veta något trist o kul i fredags, jag fick tyvärr inte fast jobb så min sista dag är på måndag men som tur är så behöver jag inte ta ut någon mamma penning i förväg eftersom jag får lön både i april o sen slutlön i maj så det är skönt, en liten trygghet är att jag skulle säkert få komma tillbaka igen efter mamma ledigheten sa chefen:), MEN det positiva är iaf att Leif fick fast:). skönt!!

här hemma tar vi det bara lugnt idag, jag, ellis, svärmor o bertan. får se vad vi hittar på senare om vi kommer iväg någonstans:). lite bilder har jag om ni vill se:


Inga kommentarer: