söndag 27 december 2009

Julen är förbi

det går så fort. i flera veckor har man stressat med julpynt, julbak o julklappshandel o sen när äntligen själva julafton har kommit så är man helt slut. varända julafton går jag aldrig o lägger mig efter kl 22. nu är iaf julen förbi o snart är det ett nytt år.

julen va föresten helt underbar. Ella va jätte lycklig. hon fick så otroligt mycket klappar så hon tappa intresset till slut. hon fick allt från kläder, docksäng, docka, filmer, dock skötbord, trum set, hår grejer, godis o mer leksaker mm.

vi fick mkt fina saker till hemmet, som en urmysig pläd som jag bara älskar!!! o pengar, klocka, smycke, godis, handdukar, tvålpump o massa mer grejer. är väldigt nöjd.

idag har vi jobbat hela dagen o Ella har vart hos mormor. nu väntar en ny kort arbetsvecka:), skönt. o Ella ska tillbaka på dagis som hon längtat efter.

den här åldern Ella är i nu är så mysig o rolig! hon är så himla duktig, inte tyst en sekund, pratar precis hela tiden. o sååå lill gammal. hon lånar mitt läppstift o kollar sig i spegeln o säger" kolla mamma, Ella är snygg" gullunge!!! hjälper mig o städar o ska gärna jämt va med i köket o lägga i ingredienser i min matlagning. jag bara längtar till det andra barnet kommer, det ska bli så spännande o se hur hon tar hand om den lille, ´OM hon gör det vill säga, kanske bara är avis;P
jag går snart in i vecka 23 o har bara gått upp 1 kg, kan ju knappast sluta som med Ella iaf 18 kg viktuppgång, skönt. men vart tar tiden vägen?? =)

Inga kommentarer: