fredag 4 december 2009

fredag den 4e dec

hej!! förlåt igen för min dåliga uppdatering men tyvärr kommer det va så här fram o tillbaka om inte så är det säkert att det kommer bli dåligt med bloggande när julstressen börjar ta fart på jobbet, fy tusan! ser inte riktigt fram emot det, jag vet hur jag jobbade förra julen, 12 h pass, 13-14 h pass flera dagar i streck, helt sjukt men blir ju en saftig lön efter det. ska försöka jobba så mkt jag kan o orkar, måste ju skaffa barnvakt då med o det är ju lite bökigt, jag vet iaf att Leif kommer inte tveka en sekund på att jobba jobba jobba! men jag vill ju hinna med o julmysa med Ellis Pellis med. hon är redan väldigt långa dagar på dagis, känns så jobbigt att fröknarna på dagis träffar henne mer än vi föräldrar, har mått lite dåligt för det många dagar men så är det, man får vad glad för de jobb man får för det finns inte mkt jobb på marknaden just nu. är väldigt nervös för vad som komma skall om cirkus en vecka, då vi får reda på om jag o Leif får stanna eller gå från jobbet, 23e dec går kontraktet ut o det beror helt på hur det ser ut med jobb på stadium om vi får stanna, just nu är det mkt mkt lite jobb, arbetsbrist 3 dagar i veckan. många kontrakt går ut 23e så vi får se hur det slutar. jag vill jag vill jag vill stanna! jag storm trivs med alla kamrater o arbetstiderna mm.

igår var vi på "kvarts samtal" med Ellis, fick bara BERÖM o mer beröm av fröken! hon har utvecklats något otroligt på bara några månader. pratar hela meningar, är alltid glad, beter sig som att vara äldre, hon kan sjunga hela låtar, sen visa de faktiskt en teckning hon gjort som det va tvungna att visa, Ella har ritat cirklar o inga streck fram o tillbaka som man brukar göra i den åldern, det tyckte de va fantastiskt! sånt som man inte lägger märke till själv. kul man blir så stolt! hon leker med alla stora som små o har såklart en egen vilja o tar för sig, inget blyg där inte.

såg precis slutet på idol. alla 3 var duktiga men jag hade blivit mkt förvånad om Erik hade åkt ut men nu gjorde han inte det o det tackar vi för!! vilken röst!!

imorn blir det hockey i Linköping, dit åker vi o ser Saik-LHC, o vi hoppas få se en spännande match o att den inte slutar som den igår. matchen börjar inte förens 18.30 men vi åker dit innan o shoppar lite julklappar o strosar på Ikea.

bjuder på en magbild:


2 kommentarer:

johanna sa...

Va fin du är med lilla magen :)O va mysigt det ska bli när de små sötisarna kommer....änga i park i sommar eller ?!!! ;)

Vi får ta och passa in fikat snart!

Puss ha det så bra!

Jennyjohanna86 sa...

Vad mysigt med mage i jul!=) jag var ju gravid förra julen, dock väldigt nygravid.

hur mår du då, trött ? illamående?

hade bra! kram