torsdag 17 december 2009

hemma med sjukling

när vi va påväg till dagis imorse, vi hann bara gå ner för trappen så kräktes Ella, hon sa när hon vakna att hon hade ont i magen men jag trodde inte det va så farligt för hon brukar säga att hon har ont lite varstans o så byter hon ställe helt plötsligt så man kan inte altid ta henne på fullt allvar:). men iaf jag fick stanna hemma med henne, jag fick muta henne med mkt innan hon gav med sig att gå upp för trappen igen för hon skulle bestämt gå till dagis o leka med sin favvis kompis Nellie. men till slut så sa jag "ska vi sätta på Emil i lönneberga?" "JAA!" svarade hon o så gick vi upp o kollade emil. hon har spytt väldigt mkt på förmiddagen, bytte kläder både på henne o mig 4 grr o så sprang jag efter med hinken men jag hann inte alltid så det kom lite varstans. usch så synd om henne. hon fick ingen direkt lång sömn heller för hon vaknade o spydde men sen på eftermiddagen har hon inte kräkts en ända gång bara vart pigg o faktiskt kunnat äta lite grann. det har varit en tuff dag för oss båda, man blir tröttare av att va hemma med en sjukling än att jobba...

kolla lite kort förut, så hittade jag den här, tänk snart har jag det nästan såhär:)

Inga kommentarer: