lördag 26 september 2009

det var ett tag sen sist..

ser att jag vart dålig p att uppdatera. ja jag har ju inte alltid tid, har alltid hundra saker att göra. jobbar oerhört mkt, o sen är det fullspäckade vardagskvällar o helger.

veckan som gått: har jag jobbat själv, Leif har vart hemma med sjuklingen Ella som har haft feber o kass i magen, nu är det som tur är bra! jag var hemma tisdagen så fick leif va hemma resten av veckan eftersom han har stort problem med sin tå, jag ringde till vårdcentralen när jag va hemma då för nu hade han haft så himla ont o nu var det så illa att han knappt kunde gå o han är rädd för sjukhus o drar ut på allt tills han nästan ligger inför döden, nerå så riktigt illa är det inte;) men nästan nästan... han fick en tid iaf samma dag o det är nu dags för operation den 6e okt.


den värsta dagen denna vecka va fredagen på jobbet då det var den jobbigaste plockningen ever i stadiums historia! iaf när jag jobbat där. det va bara en MASSA skridskor att packa på VARENDA station o man va genomsvett så in ut i helv***. o tiden gick så sakta, ne fy men det va tu att det va fredgar o inte måndag=). igår blev det mys med jeppe o Pillan o vi beställde pizza o sen bblev det en skräckis senare på kvällen=)


idag har jag, Ella o mamma vart iväg på Ikea o shoppat lite, det blev lite allt möjligt, bland annat ett nytt bord till Ellas rum, nya krukor, ljus, gardinstång mm. sen va vi o käka på macdonald's sen har vi vart på dop till lilla Måns, eller han är inte så liten längre fyller snart 1 o går omkring. ikväll har vi gjort en liten uppfräschning här hemma med alla nya saker, vi köpte också en snygg hylla till badrummet på jysk igår, nu ska vi bara köpa nytt duschdraperi o handdukar o ny toalettsits i trä så blir det mkt finare i badrummet=). lägger man säkert inte märke till de fula tapeterna lika mkt;).


någon som har tips om vad man kan göra för att undvika att ta bort båda katterna, de kissar inne varje dag i Ellas förvaringsboxar golv o på köksgolvet, det är rent i lådan jämt. det är säkert revir de eller nån utav de sätter men det funkar inte att låta de kissa inne jag funderar starkt på att ta bort dem eller ge bort dem, vad tycker ni anars man kan göra för att behålla dem o slippa torka upp piss varje jävla dag? de är ju underbara annars...


ne nu ska jag slänga mig på soffan o se nån bra rulle med min kära karl!!=)


föresten vet ni?!? vi ska till globen nästa lördag o se DETROIT REDWINGS LIVE!!! fattar ni hur häftigt det kommer va eller? jag längtar så otroligt mkt!!


ha en trevlig lördags kväll!!




Inga kommentarer: