torsdag 3 september 2009

dagliga rutiner=)

jag o leif har fått en provanställning på bemannings proffsen stadium lagret, känns skit skönt!!! blev så chockad, jag skickade bara ett litet mess till chefen där när jag va på gotland o frågade om det fanns nåt jobb framöver o om det gjorde det så va jag mkt intresserad, han svarade att jag skulle ringa han imorn. jag gör det o han säger att både jag o leif får en provanställning fram till 23e dec, jag bara "what?" menar du det? ibland ska man ha turen på sin sida=D.
så Ella går långa långa dagar på dagis nu varje dag 6.15-17, men hon lider inte över det tvärtom! hon älskar dagis! men hon är ju såklart väldigt trött nu i början, vill helst gå o sova direkt när man hämtar henne "mamma Ella sova". det känns så bra att ha dagliga rutiner, upp tidigt på morgonen, göra orning oss, lämna Ella på dagis o sen dra till jobbet, hämta shiva(hunden), hämta Ella på dagis, hem o laga mat, mysa o umgås med lilla skrutt, bada henne, lägga henne, fixa matlåda, duscha, ut med hunden, koppla av o bums i säng. jag skulle kunna gå o lägga mig direkt när jag lagt ella, gud det här jobbet är ganska stressigt o mkt spring, men mkt bra betalt=D..

imorn blir det kräftskiva hos pappa med nästan alla syskon o respektive, utom Lotta o Jimmie som vanligt. usch o fy för det. jag saknar de något otroligt, men nästa sommar hoppas vi på en kräftskiva med precis allihop!

gotlands trippen var föresten jätte trevlig, umgås med Ellas släkt o träffa vänner, verkade som Ella o Rocky kände igen varann trots allt=).




här är lite bilder från Gotland:

1 kommentar:

Elin Grindemyr sa...

Hej Josse..
Hoppas allt är bra med dig!
Jasså du tror på en tjej alltså =) Jag skulle bli såå chockad om de var de, för jag är säker på att de är en liten kille till! Men de är bara o vänta o se??
Hon vi städade huset me i Lindö den där gången var ju me barn sen. Fast du kanske jobbat me henen på stadium? Hon väntar i alla fall sin tredje grabb =) riktig killliga =) Ta hand om dig!! Kram