tisdag 9 mars 2010

hängig o dan...

usch jag känner mig inte alls något vidare bra, tung i huvudet, helt genom förkyld o hostig o ont i halsen. har fått det Ella hade i helgen, men när jag hämtade henne på dagis idag sa en av fröknarna att hon har varit hängig o sagt att hon har ont i halsen, så hon är nog fortfarande sjuk. hon hade vart ledsen också idag, hon saknade sin bästa vän Nellie på dagis som va hemma o va sjuk. jag tycker så synd om Ella när jag lämnar henne på dagis o hon letar efter Nellie o frågar fröknarna vart hon är o de säger att hon är sjuk eller ledig, hon blir ledsen fast hon inte visar det riktigt, hon bara går iväg o leker med sig själv ett ´tag.
efter dagis åkte Ella o jag en sväng till maxihuset där jag skulle bland annat lämna tillbaka min klänning med axelvaddar från gina. vi gick o strosade lite, fikade o shoppade lite små grejer som hårspännen o tofsar till Ella o en annan klänning till mig på hm. sen kom Leif o hämtade oss o vi åkte o handla lite o sen köpte en "stå bräda" till vagnen av en tjej på blocket.

nu sover lillan o den stora med dessutom, men han vaknar nog snart för vi ska se "bröllops fotografen" har jag bestämt=). vi va ju på mvc igår o allt gick bra, "den" är en riktig vilde, rör sig o sparkar konstant. men idag har jag vart lite orolig då jag har haft ont i sidan av magen, tänkte om det hade o göra med att jag ramlade 2 grr igår på isen men inte 1 gång på magen då men det rörde sig inte där inne på hela morgonen, men sen provade jag med o sätta på högsta volym med Lady gaga o då dansade den runt där inne för fullt=). så den lever!!!

nu när jag eller vi är förkylda o så, så får vi ju självklart inte träffa mamma något, o det skär i hjärtat, jag vill bara hålla om henne. hon mår så dåligt nu, blåsor i precis hela munnen, får inte i sig någon mat, o idag har läkarna försökt att operera in en slang så de slipper sticka henne o göra henne så illa då hon har dåliga kärl, men det gick inte o hon har haft jätte ont idag. sen vill läkarna operera in en "knapp" tror jag mamma sa, där hon då får mat ifrån, men mamma vill inte det, eftersom det kan ta månader innan hon lär sig äta igen på riktigt efter hon blivt frisk men vi får se.... jag tycker så synd om mamma. men efter regn kommer solsken det är bara så.

Inga kommentarer: