torsdag 14 maj 2009

snälla kan nån hjälpa mig!!??

jag vill ju SÅ GÄRNA färga mitt hår, typ ljusbrunt. jag va hos frissan idag o frågade lite om råd hur jag skulle göra för att få det till ljusbrunt, de sa " det bästa du kan göra är ju att gå till en frisör och avfärga håret, som säkert man behöver göra flera grr på dig, men ´vi kan inte lova att det blir ljusbrunt för det kommer det säkert inte bli" jag sa" men om jag blonderar själv o slänger i en ljusbrun färg då? frissan säger" du ska ju inte förstöra DITT vackra tjocka hår, du kommer bli dö ledsen" men jag vill ju bli ljus?? vad ska jag göra, jag vill inte va lika dan år ut o år in, jämt! jag har ju färgat mitt hår flera grr, gjort tex ljusa slingor o slängt i rött o vet inte vad, me jag vet ju hur mkt det sliter på håret!!! vad ska jag göra? för det första kommer jag passa i det? är det värt det? vad tror ni blir bäst gå till frissan o kanske lägga ut minst 1000 spänn på avfärgning o det kanske inte ens bli så som jag vill eller färga själv o ge det ett försök, eller skita i det totalt?? jag vill förändra mig på nåt sätt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gjorde det hos frissan.. men det tog några ggr och det kostar en hel del tyvärr. jag var svart hårig när jag började och du vet ju vilken färg jag har nu.. Jag vet inte hur det skulle bli om du testade själv.. Jag vågade inte chansa..men om du vill testa så kan du ju börja med att lägga i en ljusbrun färg först och sedan gå uppåt på ljushetsskalan. men det är ju en process tyvärr. kram

Anonym sa...

jag gjorde en avfärgning hemma, o lade därefter i en askfärgad toning för att jämna ut färgen. gjorde det här två gånger hemma o gick från svarthårig till...tja.. brun rätt o slätt. hade nog blivit ljusare om jag vågat ha i avfärgningen längre. gick sen till frissan o lade i massa blonda slingor o nu är jag blond/ljusbrun!